top of page

Geweldig


(Geschreven voor het intranet van het Bartholomeus Gasthuis)

Het was 4 januari 2016. Geheel tegen mijn (slechte) gewoonte in was ik ruim op tijd die maandagochtend. Ik wandelde nog een klein rondje over het Geertekerkhof en liet de verstilde rust op me inwerken. Tot mijn oog viel op de grote letters, met krijt aangebracht op de verweerde muren van de kerk.

"JE BENT GEWELDIG"

stond er in enorme letters op de eeuwenoude bakstenen gekalkt. Daar stond ik. Alleen, een beetje nerveus maar vol verwachting. Verbaasd over de grote schreeuwerige letters zo -schijnbaar- respectloos aangebracht op de kerkmuur. Een schril contrast met de warmte van de boodschap. Ik draaide me om en liep verder. Het voelde alsof die drie woorden alleen voor mij waren bedoeld.

Die dag zou ik beginnen met het uitvoeren van mijn goede voornemens voor 2016. En dat waren er nogal wat: mezelf opnieuw uitvinden, nieuwe uitdagingen aangaan en meer van dat. Nu het jaar bijna ten einde loopt kan ik oprecht zeggen: missie geslaagd. Ik kreeg wat ik zocht: uitdaging en nieuwe energie met hier en daar een pittige confrontatie (vooral met mezelf). Het was niet altijd makkelijk, maar mán wat heb ik genoten.

Terugkijken en vooruitblikken, rond deze tijd van het jaar komen ze traditiegetrouw heel dicht bij elkaar. Ook nu. Want op 31 december sluit ik het jaar af met ‘de aftrap’ van een bijzonder nieuw jaar. In 2017 bestaat het Bartholomeus Gasthuis 650 jaar en met het uitdelen van 650 oliebollen in de stad openen we het jubileumjaar. Een feestjaar vol grote en kleine evenementen om te vieren dat op deze plek, in dit huis, al 650 jaar onafgebroken zorg word verleend aan hulpbehoevende Utrechters.

Nauw betrokken zijn bij de organisatie van dit feestjaar is een grote uitdaging, één van de mooiste in mijn loopbaan tot nu toe. De energie bruist en de ideeën stromen; ik heb er zin in! En als de twijfel de overhand dreigt te krijgen of als ik het even niet meer weet, dan denk ik terug aan die maandagochtend een klein jaar geleden. Dan herhaal ik de drie woorden op de verweerde bakstenen als een mantra in mijn hoofd. Ze missen hun uitwerking nooit.

De laatste dagen van het jaar tikken in razend tempo weg. Dag 2016, je was…geweldig. Maar nu is het tijd om vooruit te kijken, naar een jaar dat ongetwijfeld nóg mooier wordt.

Fijne kerst allemaal en een mooi, verrassend en vooral feestelijk 2017!


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts

Supermommy

King of Dads

Babyville

Krafty Kids

Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Our Community 
bottom of page